3 GRUDNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

 


OD MAŁEJ DZIEWCZYNKI, DO KOBIETY O NIENACHALNEJ URODZIE

Nie miałam szczęścia, by urodzić się w silnym, zdrowym ciele. Od pierwszych chwil po urodzeniu, musiałam walczyć o każdy oddech, o to by przetrwać. Z małej kruszynki, ważącej tyle, co torebka cukru, wyrosła kobieta o nienachalnej urodzie 😉, której los podarował BMW? Zastanawiasz się, co mam na myśli; BMW to miano dla mojego wózka, czyli Bardzo Małego Wozu😜którym podróżuję przez życie.

CZYM DLA MNIE JEST NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ? 

Codzienną walką z moim ciałem, do niedawna z przewlekłym bólem (na szczęście ten rozdział niedawno się zamknął) z trudnościami, które trzeba pokonywać. Z niełatwymi pytaniami, na które często muszę odpowiadać. Z barierami architektonicznymi, które muszę pokonywać (schody, wysokie progi, krawężniki, niewygodne drogi, etc.) Potrzebuje pomocy w wielu kwestiach; począwszy od wstania z łóżka, przez toaletę czy ubranie się, kiedy czas goni. Sporo zrobię też sama i to cieszy. Prawda jest taka, że często to bolesny kawałek opowieści dla kogoś, kto w jakimś stopniu jest zależny od drugiej osoby i musi prosić o pomoc. Zdaję sobie sprawę, że komuś kto nie miał do czynienia z niepełnosprawnością (obojętnie jaką), ciężko jest sobie wyobrazić jak taka osoba może funkcjonować.

3 GRUDNIA - ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

Właśnie dziś, (3 grudnia) obchodzimy Światowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami coroczne święto, które ma na celu zwiększenie świadomości publicznej. Tego dnia, mówi się o ograniczeniach, z jakimi borykają się osoby z różnymi dysfunkcjami. 

NA ZAKOŃCZENIE 

Posłużę się cytatem , który mówi wiele , a w zasadzie wszystko
"Osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce, żeby go normalnie traktować”  

 –Anna Dymna

Komentarze

Popularne posty