5 MAJA– ŚWIATOWYM DNIEM DYSKRYMINACJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

 




Znajdziemy wiele informacji odnoszących się do dyskryminacji. Może ona mieć różne podłoże i dotyczyć różnych obszarów życia. Wszystko to o czym dziś napiszę w swoim poście jest ważne, bardzo ważne. Dlatego proszę przeczytajcie jego treść z uwagą i refleksją. 

NIEPEŁNOSPRAWNY TEŻ CZŁOWIEK?

Pomijani, niedoceniani, nieobecni, niezauważani. Osoby z niepełnosprawnościami chcą zrozumienia, tolerancji, zauważenia i życzliwości. Chcą być w codziennym życiu społeczeństwa. Chcą być i cieszyć się życiem.😊💗. Kiedyś, gdzieś przeczytałam, takie oto słowa;
"Zanim osądzisz mnie i moje życie, włóż moje buty, przejdź ścieżki, które ja przeszłam. Przeżyj ból, smutki i cierpienia. Wytrwaj tyle, ile ja wytrwałam, upadnij tam, gdzie ja upadłam i podnieś się pomimo trudności. Kiedy już naprawdę poznasz moją historię, będziesz mógł mnie oceniać."
Wszystko to jest mi znane. Wielu z Was zna mnie, jedni bardziej, drudzy mniej. Zapewne znajdą się też tacy, którzy dopiero mnie poznają przez ten wpis. Niepełnosprawność znam dobrze, bo borykam się z nią odkąd pamiętam. Wielokrotnie opowiadałam Wam o swoich przejściach, przeżyciach o tym, że sporo przeszłam. Doświadczyłam różnych rzeczy, różnych reakcji, zachowań ze strony ludzi. Odpowiedziałam (i wciąż zdarza mi się to robić) na wiele dziwnych pytań. Bez obaw nie będę wchodzić w szczegóły😉 Post nie ma na celu wytkania błędów, bardziej zależy mi na pokazaniu tego, co krzywdzi.

ŁATWIEJ OCENIAĆ TRUDNIEJ ZROZUMIEĆ

Zobaczcie jak łatwo jest ocenić inność; czyjś wygląd czy zachowanie. Teraz gdy o tym wszystkim piszę, mam na myśli spojrzenie na życie przez pryzmat ograniczeń, z którymi osoby z niepełnosprawne się zmagają. Każdy z nas jest inny. Fakt, że tak pięknie się od siebie różnimy, czyni nas wyjątkowymi. Anna Dymna powiedziała, kiedyś piękne i mądre słowa; 
"Osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim zauważyć, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować."
STOP DYSKRYMINACJI

Właśnie dziś obchodzimy Światowy Dzień Dyskryminacji Osób z Niepełnosprawnościami. Święto zapoczątkowane zostało we Francji w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Głównym celem tego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem dyskryminacji osób niepełnosprawnych w codziennych sytuacjach. To czas propagowania tolerancji oraz równouprawnienia osób z dysfunkcjami.

PAMIĘTAJMY

Nie tylko w tym szczególnym dniu, ale także na co dzień należy pamiętać, że społeczeństwo jako wspólnota powinno stanowić integralną całość, niezależnie od jakichkolwiek ograniczeń. Dlatego szeroko pojęte wsparcie, zrozumienie i akceptacja są niezwykle istotne. Każdy człowiek, powinien mieć taką samą możliwość, szansę realizowania się zarówno w życiu społecznym czy zawodowym. Trzeba rozpowszechniać, popularyzować myśl o równych prawach do pełnego udziału w różnych aspektach życia. Dlatego;

"NIE OCENIAJ, POZNAJ, ZROZUM, POMÓŻ ... PO PROSTU BĄDŹ"💖💚💛

Komentarze

Popularne posty