GDYBY MUZYKA NIE ISTNIAŁA , ŻYCIE BYŁOBY POMYŁKĄ


Źródło foto; PINTEREST 

Poruszyłam na blogu, wiele różnych tematów. Od tego, co dzieje się na świecie. Po życie i codzienność w jakiej funkcjonuje osoba niepełnosprawna. Przez literaturę, film czy doświadczenia i kwestie na różnych płaszczyznach. Mówię też o problemach z jakimi mierzy się każdy z nas... Na marzeniach, które są motorem do działania i do tego, by nigdy się nie poddawać –skończywszy. Jest jednak coś jeszcze. Coś o czym nie wspomniałam ani słowem – odkąd stworzyłam to miejsce. To coś wyjątkowego, coś szczególnego. Coś, co wyraża mnie w pełni. Coś bez czego nie potrafię funkcjonować. Jest jak tlen, którym oddycham. Powoduje, że dostaje skrzydeł, choć nie potrafię latać😊Powoduje, że  mimowolnie się uśmiecham 😀Zaś codzienność dzięki niej, wydaje się prostsza, a życie toczy się bez wysiłku.😍💖

O POTĘDZE MUZYKI

O muzyce napisano już wiele. To ona uspokaja umysł, ułatwia wzlot myśli, a kiedy trzeba pobudza do walki. Gdyby nie istniała, życie byłoby pomyłką. To ona nakręca świat, ona nakręca mnie😁 Jest zjawiskiem na wskroś społecznym, ale i piękną sztuką😍💕 Wyraża się przez emocje, treści i wielobarwność. Porusza ludzkie serce i wyobraźnię, dostarczając estetycznych przeżyć. Muzyka jest swoistym fenomenem. Pełni więc wiele różnorodnych, ale i znaczących funkcji –stając się niezbędnym elementem życia ludzkiego. Sięgając czasów starożytnych zauważymy, iż sam Arystoteles dostrzegł, docenił i pochylił się nad wszelkimi walorami płynącymi z muzyki. Napisał, że :
"(...)muzykę należy uprawiać nie dla jednego, ale dla wielu pożytecznych celów, bo i dla wykształcenia i dla duchowego oczyszczenia, czyli tzw. katharsis (...), po trzecie zaś i dla wypełnienia czasu spoczynku, dla odprężenia i wytchnienia po pracy”

Od zamierzchłych czasów widać zatem, że muzyka jest dobrodziejstwem

Źródło foto; PINTEREST 
MUZYKA WE MNIE

W piosenkach zawsze szukałam głębi, prawdy i czegoś, co dotknie mojej duszy z czym mogłabym się utożsamić. Znalazłam to w tekstach artystów, których twórczość stała mi się bliska, zdobyła moje serce💙i dotknęła strun mojej wrażliwości. To z ich kompozycjami wzrastałam i kształtowałam siebie, szukając wciąż nowych doznań, nowych inspiracji. Dlatego też, kiedyś wypowiedziałam słowa: "Reaching me through the world of sound, you will really see me". Znaczy to dokładnie tyle: "Docierając do mnie przez świat dźwięku, naprawdę mnie zobaczysz💚Nie ma w tym żadnej przesady, tak dokładnie jest 

ŻYCIE JEST PIOSENKĄ 

W książce " Coś pożytecznego" autorstwa Emily Giffin znajdziemy cytat o tym, że
"Piosenki i zapachy przenoszą człowieka w czasie bardziej niż cokolwiek innego. To zadziwiające, ile można sobie przypomnieć, dzięki kilku dźwiękom albo odrobinie zapachu..."
To samo tyczy się doświadczeń. Odpowiednie słowa w połączeniu z odpowiednią muzyką nie tylko przedstawią doskonale opowiedzianą historię, ale pokażą, że to kim jesteśmy jest ważniejsze od tego, co się wydarzyło. Na dnie swojej duszy, mam wiele takich piosenek. Fragmentami niektórych z nich, postaram się teraz z Wami podzielić😉

Bovska
w utworze "Pysk" śpiewa:
"Konstrukcja słaba, błysk szkła, Marny ten świat, marna ja
Jak gałązka, drgam, smaga mnie wiatr, bije deszcz, a ja trwam"
Konstrukcja mojego ciała jest zbył słaba i taka krucha, ja zaś jestem taką mizerną gałązką smaganą przez wiatr, która musi przetrwać  mimo niepogody, mimo przeciwności losu.

W utworze "Linoskoczek", autorstwa „SKUBASA” padają znamienne słowa:
„ Chodzę po lodzie kruchym jak wiara w cud, walczę uparcie o lepszy grunt dla stóp.” 
Utwór jest pewnego rodzaju protest songiem, by w pełnym pędu i szaleństwa świecie, pozostać sobą mimo wszystko. Pozostać wiernym swoim przekonaniom i mieć nadzieję, że to do czego dążymy, uda się osiągnąć … . W piosence "Wstyd" zespołu Varius Manx, Anita Lipnicka śpiewa:
"Znalazłam sny z dziecięcych lat, przewiązane białą wstążką. Nie taki w nich zmyśliłam świat, nie tak miałam żyć."

Mój świat też nie jest taki, jaki być powinien. Nie jest lekki, łatwy i przyjemny. Pełno w nim zwątpień, setek rozczarowań, sporo bólu, wiele niepewności. Ten  bagaż doświadczeń to również siła, jaka płynie we mnie💪 Dziś jestem więc mądrzejsza o te doświadczenia, które już za mną 

"Jeśli nie bywa źle, nie dowiesz się
Że może być lepiej, że może być lepiej".
Jak śpiewa Kuba Badach w piosence "Wracam do siebie". To prawda trzeba walczyć, stawiać czoła trudnym chwilom, chodź łatwo nie jest. Niech doskonałym zakończeniem mojej muzycznej podróży , będzie poniższe zdanie
"Piosenka wyraża to, czego słowo nie umie... i niech tak zostanie"💚💛

 

CZY TY MASZ PIOSENKĘ, KTÓRA PODRÓŻUJE Z TOBĄ PRZEZ ŻYCIE???

Komentarze

Popularne posty