17 LUTEGO ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA... MRRRAU ;)

Źródło foto; PINTEREST

Stéphane Garnier
w swojej książce "Żyć jak kot" napisał: 
"Wyciągając rękę w stronę kota, każdy z nas próbuje instynktownie czegoś zaczerpnąć... Czegoś nienamacalnego... Odrobiny spokoju, pogody ducha... On o tym wie, przygląda się nam... I pozwala nam na to, pozwala nam się uspokoić. Ponieważ głaskając kota, każdy z nas nieodmiennie się uśmiecha."

CO WIEMY O KOTACH???

Mimo wielu artykułów i ciekawostek jakie powstały i powstają na ich temat, koty wciąż uchodzą za zwierzęta tajemnicze, chodzące własnymi ścieżkami i zgodnie z funkcjonującym powiedzeniem; zawsze spadają na cztery łapy🐾 Drzemie w nich niezwykła siła charakteru. Są bardzo czyste, wiele czasu poświęcają dbając o swoje furtko. Koty to samotnicy? Otóż jak się okazuje, zdecydowana większość futrzaków lubi towarzystwo, lubi zabawy. Dzięki swoim zmysłom, koty potrafią  przestrzec przed trzęsieniem ziemi czy choćby wyczuć nadejście burzy. Poza tym są doskonałymi odpromiennikami stresu i "umilaczem" czasu😉 

ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA 

Przypada właśnie dziś. Obchodzony we Włoszech, od (1990 roku), zaś w Polsce od (roku 2006). Celem tego święta, jest podkreślenie znaczenia kotów w życiu człowieka, jak również niesienie pomocy wolnożyjącym i bezdomnym zwierzętom. Jako zdeklarowana kociara, cieszę się, że jest takie święto. Zawsze żartobliwie powtarzam; "pozytywnego kota" już mam – w głowie😝posiadając zwierzaka, będziemy kompatybilni😂😅😆 

PUENTUJĄC

 Nie zapominajcie więc o swoich mruczkach 🐈 Przytulcie je, pogłaszczcie, podrapcie za uszkiem, kupcie ulubiony smakołyk, albo kocią karmę, na pewno będą Wam za to wdzięczne😊 

Źródło foto; PINTEREST

Komentarze

  1. Wspaniały dzień niestety nie w tym roku. Oczywiście dla mnie. 25.01.2022r. Zaginął mój Kacperek. Najprawdopodobniej wypadła z balkonu, z czwartego piętra. Nigdy sobie nie daruję, że zapomniałam co wpuścić do domu. 22.02.2022r. minie miesiąc jak to nie ma 😭😭😭 próbuję żyć i zapomnieć, ale to trudne. W sercu go noszę, ale czuję, że już to nie odnajdą. Tak bardzo za nim tęsknię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze, kiedy myślę o kotach, a (jak wiadomo jestem zdeklarowaną kociarą :) Przypominają mi się słowa Ernesta Hemingway'a , w których kryje się dużo prawdy. Chodzi o to, że Kotom bez trudu udaje się to, co nie jest dane człowiekowi. Iść przez życie, nie czyniąc hałasu.

      Usuń
  2. Bardzo lubię zwierzęta i śmieję się, że ile razy jechałem do rodziny, gdzie były psy lub koty, to wszystkie były wygłaskane niemal od wejścia. Koty kojarzą mi się z jakąś tajemnicą, czymś nieoczywistym, jak to się mówi - chodzą własnymi drogami. U mojej babci była piękna czarna kotka. Pamiętam, jak kiedyś były jakieś imieniny w rodzinie, a ja ubrany na biało, wziąłem ją na ręce, potem patrzę a koszulka cała w czarnej sierści :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest. Koty mają w sobie jakąś tajemnice, a zarazem są bardzo dostojne. Zdecydowanie, kradną moje serce💖

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty