HEJT STOP



Zaglądam do swojego notatnika, a tam jest jeszcze  kilka niezrealizowanych tematów –jak choćby ten o hejcie. Długo zbierałam się do jego napisania. Nie jest to łatwy temat, tym bardziej, że każdy kto go doświadczył w mniej lub bardziej intensywny sposób, dokładnie wie o czym mówię. Sama  kiedyś odczułam to na własnej skórze… Zajmowałam się czymś, co dawało mi radość, co było moją pasją. W pewnym momencie, grupka osób postanowiła delikatnie mówiąc "umilać mi pracę" w postaci komentarzy, które powoli, ale skutecznie gasiły moje zaangażowanie, w to, co robiłam . Na początku nie rozumiałam dlaczego??? Bardzo to wszystko przeżywałam, przejmowałam się tym. Szybko jednak zrozumiałam, że to jest ich cel! Zniechęcić, zrazić...  Mimo, iż wiedziałam, co chcę zrobić, jak postąpić, by zamknąć usta wszystkim. Nie spływało to po mnie jak po "kaczce". Wiedziałam też, że każda z tych osób z osobna, wcale nie jest taka odważna!😠W grupie była siła, każdy miał tyle do powiedzenia i był wielce hardy. Koniec, końców moja sytuacja miała dobre zakończenie. Są osoby, które nie potrafią się bronić. Hejt uderza w nie naprawdę mocno zmieniając ich życie w piekło! Wtedy jak najszybciej trzeba działać, powiedzieć STOP! PRZERWAĆ SPIRALĘ NIENAWIŚCI 😡

HEJT A MOWA NIENAWIŚCI !!!

Świat i ludzie wcale nie są tacy mili, tolerancyjni jakby się mogło wydawać! W rzeczywistości wystarczy „chwila”, by zmienić czyjeś życie w koszmar. Koszmar, który może mieć straszne konsekwencje. Wykluczenie, piętnowanie czy poniżanie… Hejt jest taką formą. Okrutną formą upodlenia, obrażania, wyśmiewania innych. Po przez słowa, memy, zdjęcia itp.

MOWA NIENAWIŚCI

Natomiast ma na celu wzbudzenie niechęci, wrogości wobec osoby bądź grupy osób, celem zachęcenia innych do działania przeciwko tym osobom.

TRZEBA WALCZYĆ, TRZEBA REAGOWAĆ

W życiu codziennym, te zjawiska stają się coraz bardziej powszechne i nie wolno na nie pozwalać! Nie wolno ich akceptować! W "Zeznaniach Niekrytego Krytyka Macieja Frączyka czytamy:
"Hejtowanie to nowy cybersport ludzkości. Igrzyska, które organizujemy, żeby zdalnie łamać ludzi. Pozbawione jakichkolwiek racjonalnych podstaw komentarze, mające jeden cel - wywołać reakcję. Ten, kto da podpuścić, przegrywa."
 Trzeba reagować, bo każda osoba, która „istnieje” w sieci może stać się ofiarą! Szczególnie narażone są osoby o tzw. „słabszej konstrukcji psychicznej”, osoby wrażliwe.

REAKCJA MA ZNACZENIE!

Nie można dać się zastraszyć, pozwolić, by ktoś miał wpływ na wasze zachowanie, wasze reakcje, by manipulował Wami i Waszymi emocjami!

NIE DAWAJMY POŻYWKI TROLLOM, ONI TYLKO NA TO CZEKAJĄ
    Jeśli próbujecie reagować na komentarze:
  • róbcie to w taki sposób, by zaskoczyć, zbić z torpu, momentalnie zgasić, by ktoś kto Was atakuje nie miał wyjścia, nie wiedział co odpowiedzieć.
  • Można zareagować żartem, co też może przynieść pożądany efekt.
  • Sytuację zgłosić na POLICJĘ
  • Starajcie się też, jeśli jest to możliwe –nie brać tego, co jest wypisywane do siebie.
Niech to, co tu napisałam będzie dla Was wskazówką na przyszłość. 
Cytując za Dorotą Masłowską: 
"Nawet jeśli chce się kogoś zniszczyć, zdeprecjonować, można mnożyć figury obrzydliwości, ale to dochodzi do ściany, zwłaszcza gdy na przeszkodzie stają ortografia i składnia"

Kończąc dodam jeszcze: Nie pozwólcie się złamać! Jak napisał Chris Russel

„(…) przerażające, że ludzie w tłumie tak bardzo zmieniają swoje zachowanie, kiedy zaczyna się na kogoś nagonka”.

Komentarze

  1. Ciężki temat, ale warty dużej uwagi, bo coraz więcej hejtu wśród nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, temat jest trudny, ale wart uwagi bo to zjawisko coraz bardziej powszechne -niestety 😔Trzeba przeciwdziałać temu, co złe ! Reagować bez względu na wszystko. Nie każdy człowiek jednak potrafi i ma siłę się obronić, dlatego też powstał ten post. Są różne sytuacje w życiu. One zostawiają ślady w psychice, bo słowo rani bardziej...a chowając się za nickiem nie jest się niewidzialnym, nie jest się bezkarnym

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty