POST NA DOBRY DZIEŃ… CZYLI ZWOLNIJ NA MOMENT I POCZUJ MAGIĘ CHWILI

Organizowanie życiowej przestrzeni czy to w ogóle możliwe?

Po prostu nie mam czasu na nic. Ciągle w biegu, za życiem, za pracą, by zdążyć z planem, z projektem, by zdążyć z czymkolwiek. Kto tego nie słyszał ! Zabiegane życie – Ty to jesteś…

Współczesny świat niespecjalnie zachęca nas do refleksji – przyznajcie sami.
Stres, zmartwienia, różne problemy –nawarstwiają się, my jesteśmy zmęczeni, rozdrażnieni, wypalamy się.

A gdyby tak zwolnić na moment…

Zgodnie z tym, co napisał Zygmunt Miłoszewski:
„Są widoki których nie da się sfotografować, sfilmować, ani opisać. Można je tylko przeżyć.”
Podążając za tą myślą; Podobno, kiedy kosztuje się dnia w całej jego odsłonie – nasza uważność staje się pełniejsza i głębsza. Powstaje przestrzeń, w której czujemy się dobrze. Czujemy się wyjątkowo. Chcemy delektować się każdą jej chwilą. Czerpać przyjemność z czasu, który jest nam dany.



Gdy dzień się budzi w kolorze słońca, a energia wpada wprost do mieszkania, myśli przyjemnie płyną w nieznanym kierunku. Na ustach pojawia się uśmiech. Już czujesz przez skórę tę całą przyjemność. Pod nosem nucisz sobie ulubioną piosenkę, zaś stopy mimowolnie podrygują w rytm melodii. Następnie bierzesz łyk gorącej kawy, lub herbaty (ona rozgrzewa cię od środka) i jesteś gotowy. Gotowy by działać, by wziąć się z życiem za bary – tak po prostu bez presji , bez żadnego przymusu.

Taka magia chwili… Moment, w którym zapominasz o wszystkim, odetchnij i powiedz, co dziś zrobiłeś dla siebie?

Komentarze

  1. Przeczytałam i postanowiłam zastosować. Chwila tylko dla siebie, ciepła herbatka, książka i żadnych telefonów.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) W codziennym życiu, mamy niewiele czasu, by zwolnić i cieszyć się chwilą...

      Usuń
  2. Ja nie lubię planować sobie życia. Nie wybieram w przyszłość nawet tą najniższą. Chyba, sytuacja życiowa tego wymaga. Żyję spontanicznie z dnia na dzień. Zwolnić? Co tak właściwie znaczy zwolnić? Dla jednych będzie to totalny reset tak zwane odmóżdżenie się po pracy, szkole czy obowiązkach dnia codziennego czyli przeglądanie mediów społecznościowych oglądanie filmów seriali czytanie książki spacer czy inne hobby jakie kto ma. Dla innych zaś będzie to właśnie zatracenie się w tych obowiązkach dnia codziennego. Jednej żyją pracą i mają czas na obowiązki poza pracą. Natomiast inne osoby potrzebują odpoczynku od tych obowiązków, ponieważ poza pracą nie mają czasu na nic innego. Ja jestem typem , że gdy nie miałam pracy siedziałam w domu tak naprawdę miałam czas na wszystko jednak dłuższy czas siedzenia w domu sprawił, że z czasem tak się rozleniwiłam, że nie chciało mi się totalnie nic. Odkładałam wszystko na później mówiąc mam czas przecież i tak siedzę w domu. Co prowadziło do tego, konsekwencji nie było tak naprawdę zrobione nic. Nieporządek w domu zaniedbanie rodziny oraz zwierząt w tym wypadku moich kotów to znaczy mojego i mamy kota. Teraz Jednak gdy czasu mam zdecydowanie mniej przez pracę i przychodzę zmęczona do domu staram się wyrabiać z tymi obowiązkami poza pracą robię wszystko w biegu, ale tak totalnie na tip-top, ponieważ wiem, że następnego dnia znowu czeka mnie praca i nie będę miała czasu by wykonać te obowiązki. Dlatego może i wiecznie chodzę niewyspana, ale przynajmniej mam wszystko ogarnięte. Kiedyś nie doceniałam tego że mam czas, ponieważ miałam go na co dzień. Teraz doceniam to, że mam pracę i wiem, że mogę być zmęczona. Z utęsknieniem czekam na dni wolne czyli święta i weekendy. W dni wolne od pracy staram się wykorzystywać na maksa każdą wolną sekundę by przeżyć ten czas wolny właśnie tak by niczego nie żałować i być wypoczętą w stu procentach i mieć naładowane baterie na kolejne dni pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czytam ten post i popijam herbatę :). Współczesny świat, faktycznie, sprawia że ludzie są zabiegani, wiecznie nie mają czasu, nie zwracają uwagi na różne rzeczy. U mnie bywa różnie, czasem też tego czasu miewam mało i bywam wszystkim zmęczony, ale też mimo wszystko staram się znaleźć chwilę tylko dla siebie. Teraz mamy jesień i miło czasem spojrzeć na te kolorowe lisćie i uśmiechnąć się do siebie, myśląć - kurczę, ale pięknie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty